Mérőrendszerek
Az FMK-007 mérőkocsi vágánygeometriai és járműdinamikai méréseket végez Közép-Európa több országában. Nem önjáró, egy IC-kocsi átalakításával épült Magyarországon, 2001-ben.
A mérési eredmények – mindkét mérőrendszer esetében – kinyomtatva és elektronikus formában is a megrendelő rendelkezésére állnak közvetlenül a mérés befejezése után, melyekhez vasúti szelvényadatokat és 
GNSS-koordinátákat rendel a mérőrendszer. A mérési eredmények megtekintését és további kiértékelését, ill. elemzését irodai szoftver segíti.
Műszaki adatok:
    | Hossz: | 26,4 m | 
    | Tengelyterhelés: | 14 t | 
    | Legnagyobb mérési sebesség: | 160 km/h | 
A vágánygeometriai mérőrendszer érintkezésmentes, vagyis a mérési eredményeket a kocsi aljára erősített lézeres mérőegységek, ill. inerciális egység szolgáltatja.
A mérőrendszer alkalmas torzításmentes és eredeti vagy tetszőleges húrelrendezésnek megfelelő irány- és hosszfekszint (süppedés)-diagramok szolgáltatására is. A keresztfekszint meghatározása az inerciális egység segítségével történik. A síktorzulás tetszőleges bázisokra számítható.
Mért vágánygeometriai jellemzők:
    - Nyomtávolság
 
    - Keresztfekszint /túlemelés/
 
    - Síktorzulás
 
	ötféle tetszőleges bázison
    - Hosszfekszint /süppedés/
 
	eredeti vagy tetszőleges húron, D1 vagy D2 hullámhossz-tartományban
    - Irány 
 eredeti vagy tetszőleges húron, továbbá D1 vagy D2 hullámhossz-tartományban 
    - Nyomtávolság-változás 
 tetszőleges bázison 
    - Átlag-nyomtávolság 
  tetszőleges bázison 
    - Görbület
 
    - Síktorzulás-eltérés 
 ötféle tetszőleges bázison 
    - Hosszfekszint /süppedés/ szórása 
  tetszőleges bázison 
Főbb szolgáltatások:
    - Mérési grafikonok - tetszőleges mérethatárok, objektumok feltüntetésével
 
    - Lokális hibák listája - tetszőleges mérethatárok figyelembevételével
 
    - Általános pályaállapot-megítélési mérő- és minősítő számok - tetszőleges megítélési hosszon
 
    
A járműdinamikai mérés a kocsi különböző pontjain elhelyezett 24 db gyorsulásmérő szenzor eredményein alapul. 
Célja, hogy a pályahibákon áthaladó járműben az utasra ható, ill. a pálya-jármű rendszerben ébredő többlet-gyorsulásokat és többleterőket számszerűsítse.
Szolgáltatható járműdinamikai paraméterek:
Biztonsági jellemzők:
    - Siklásbiztonság
 
    - Kiegészítő siklásbiztonság
 
    - Pályabiztonság
 
Pálya-igénybevételi jellemzők:
	
    - Függőleges vágány-többletterhelés
 
    - Függőleges sínszál-többletterhelés
 
    - Vágányra ható keresztirányú erő
 
Komfortjellemzők:
	
    - Keresztirányú dinamikus lengéskomfort
 
    - Függőleges dinamikus lengéskomfort
 
    - Kvázistatikus keresztirányú komfort
 
    - Kiegyenlítetlen szabad oldalgyorsulás
 
Főbb szolgáltatások:
    - Mérési grafikonok - tetszőleges határértékek, objektumok feltüntetésével
 
    - Lokális hibák listája - tetszőleges határértékek figyelembevételével