Mérőrendszerek
Az FMK-007 mérőkocsi vágánygeometriai és járműdinamikai méréseket végez Közép-Európa több országában. Nem önjáró, egy IC-kocsi átalakításával épült Magyarországon, 2001-ben.
A mérési eredmények – mindkét mérőrendszer esetében – kinyomtatva és elektronikus formában is a megrendelő rendelkezésére állnak közvetlenül a mérés befejezése után, melyekhez vasúti szelvényadatokat és 
GNSS-koordinátákat rendel a mérőrendszer. A mérési eredmények megtekintését és további kiértékelését, ill. elemzését irodai szoftver segíti.
Műszaki adatok:
    | Hossz: | 26,4 m | 
    | Tengelyterhelés: | 14 t | 
    | Legnagyobb mérési sebesség: | 160 km/h | 
A vágánygeometriai mérőrendszer érintkezésmentes, vagyis a mérési eredményeket a kocsi aljára erősített lézeres mérőegységek, ill. inerciális egység szolgáltatja.
A mérőrendszer alkalmas torzításmentes és eredeti vagy tetszőleges húrelrendezésnek megfelelő irány- és hosszfekszint (süppedés)-diagramok szolgáltatására is. A keresztfekszint meghatározása az inerciális egység segítségével történik. A síktorzulás tetszőleges bázisokra számítható.
Mért vágánygeometriai jellemzők:
    - Nyomtávolság
- Keresztfekszint /túlemelés/
- Síktorzulásötféle tetszőleges bázison
- Hosszfekszint /süppedés/eredeti vagy tetszőleges húron, D1 vagy D2 hullámhossz-tartományban
- Irány 
 eredeti vagy tetszőleges húron, továbbá D1 vagy D2 hullámhossz-tartományban
- Nyomtávolság-változás 
 tetszőleges bázison
- Átlag-nyomtávolság 
 tetszőleges bázison
- Görbület
- Síktorzulás-eltérés 
 ötféle tetszőleges bázison
- Hosszfekszint /süppedés/ szórása 
 tetszőleges bázison
Főbb szolgáltatások:
    - Mérési grafikonok - tetszőleges mérethatárok, objektumok feltüntetésével
- Lokális hibák listája - tetszőleges mérethatárok figyelembevételével
- Általános pályaállapot-megítélési mérő- és minősítő számok - tetszőleges megítélési hosszon
A járműdinamikai mérés a kocsi különböző pontjain elhelyezett 24 db gyorsulásmérő szenzor eredményein alapul. 
Célja, hogy a pályahibákon áthaladó járműben az utasra ható, ill. a pálya-jármű rendszerben ébredő többlet-gyorsulásokat és többleterőket számszerűsítse.
Szolgáltatható járműdinamikai paraméterek:
Biztonsági jellemzők:
    - Siklásbiztonság
- Kiegészítő siklásbiztonság
- Pályabiztonság
Pálya-igénybevételi jellemzők:
	
    - Függőleges vágány-többletterhelés
- Függőleges sínszál-többletterhelés
- Vágányra ható keresztirányú erő
Komfortjellemzők:
	
    - Keresztirányú dinamikus lengéskomfort
- Függőleges dinamikus lengéskomfort
- Kvázistatikus keresztirányú komfort
- Kiegyenlítetlen szabad oldalgyorsulás
Főbb szolgáltatások:
    - Mérési grafikonok - tetszőleges határértékek, objektumok feltüntetésével
- Lokális hibák listája - tetszőleges határértékek figyelembevételével