Vágánydiagnosztika - FMK-007 felépítményi mérőkocsi

Mérőrendszerek

Az FMK-007 mérőkocsi vágánygeometriai és járműdinamikai méréseket végez Közép-Európa több országában. Nem önjáró, egy IC-kocsi átalakításával épült Magyarországon, 2001-ben.
A mérési eredmények – mindkét mérőrendszer esetében – kinyomtatva és elektronikus formában is a megrendelő rendelkezésére állnak közvetlenül a mérés befejezése után, melyekhez vasúti szelvényadatokat és GNSS-koordinátákat rendel a mérőrendszer. A mérési eredmények megtekintését és további kiértékelését, ill. elemzését irodai szoftver segíti.

Műszaki adatok:

Hossz:26,4 m
Tengelyterhelés:14 t
Legnagyobb mérési sebesség:160 km/h

Vágánygeometriai mérőrendszer

A vágánygeometriai mérőrendszer érintkezésmentes, vagyis a mérési eredményeket a kocsi aljára erősített lézeres mérőegységek, ill. inerciális egység szolgáltatja.
A mérőrendszer alkalmas torzításmentes és eredeti vagy tetszőleges húrelrendezésnek megfelelő irány- és hosszfekszint (süppedés)-diagramok szolgáltatására is. A keresztfekszint meghatározása az inerciális egység segítségével történik. A síktorzulás tetszőleges bázisokra számítható.

Mért vágánygeometriai jellemzők:

  • Nyomtávolság
  • Keresztfekszint /túlemelés/
  • Síktorzulás
  • ötféle tetszőleges bázison
  • Hosszfekszint /süppedés/
  • eredeti vagy tetszőleges húron, D1 vagy D2 hullámhossz-tartományban
  • Irány
    eredeti vagy tetszőleges húron, továbbá D1 vagy D2 hullámhossz-tartományban
  • Nyomtávolság-változás
    tetszőleges bázison
  • Átlag-nyomtávolság
    tetszőleges bázison
  • Görbület
  • Síktorzulás-eltérés
    ötféle tetszőleges bázison
  • Hosszfekszint /süppedés/ szórása
    tetszőleges bázison

Főbb szolgáltatások:

  • Mérési grafikonok - tetszőleges mérethatárok, objektumok feltüntetésével
  • Lokális hibák listája - tetszőleges mérethatárok figyelembevételével
  • Általános pályaállapot-megítélési mérő- és minősítő számok - tetszőleges megítélési hosszon

Járműdinamikai mérőrendszer

A járműdinamikai mérés a kocsi különböző pontjain elhelyezett 24 db gyorsulásmérő szenzor eredményein alapul. Célja, hogy a pályahibákon áthaladó járműben az utasra ható, ill. a pálya-jármű rendszerben ébredő többlet-gyorsulásokat és többleterőket számszerűsítse.

Szolgáltatható járműdinamikai paraméterek:

Biztonsági jellemzők:

  • Siklásbiztonság
  • Kiegészítő siklásbiztonság
  • Pályabiztonság

Pálya-igénybevételi jellemzők:

  • Függőleges vágány-többletterhelés
  • Függőleges sínszál-többletterhelés
  • Vágányra ható keresztirányú erő

Komfortjellemzők:

  • Keresztirányú dinamikus lengéskomfort
  • Függőleges dinamikus lengéskomfort
  • Kvázistatikus keresztirányú komfort
  • Kiegyenlítetlen szabad oldalgyorsulás

Főbb szolgáltatások:

  • Mérési grafikonok - tetszőleges határértékek, objektumok feltüntetésével
  • Lokális hibák listája - tetszőleges határértékek figyelembevételével
www.templatemo.com / CC BY 3.0